Generelle vilkår

Vennligst les våre generelle vilkår nedenfor før du registrerer deg eller din bedrift som kunde av Lunsjkollektivet. Ved registrering og bestilling av vår tjeneste godkjenner du våre vilkår og betingelser.

Disse generelle vilkårene (“vilkår”) gjelder for deg som kunde (“kunden”) og Lunsjkollektivet AS, organisasjonsnummer 919 366 265, adresse Sommerveita 4, 7011 Trondheim (“Lunsjkollektivet”), ved bestilling og levering av lunsj til bedrift gjennom vår nettside (“plattform”). Ved å registrere en konto hos Lunsjkollektivet eller bruke vår plattform, bekrefter du å ha lest og samtykker til vilkårene. Ved å bruke plattformen kan du bestille lunsj til deg privat på kontoret eller til alle ansatte samlet i din bedrift.

Har du spørsmål til våre vilkår, kan du ta kontakt med vår kundeservice.

1. Om tjenesten

Lunsjkollektivet er en fleksibel abonnementsordning, en tjeneste for levering av bedriftslunsj. Det er ingen oppstartsavgift eller bindingstid med mindre annet er avtalt mellom kunden og Lunsjkollektivet.

Du administrerer enkelt ditt abonnement og dine bestillinger via egen profil på vår nettside. Det er også mulig å bestille felles lunsj samlet til bedriften.

1.1 Produktet Lunsjkollektivet tilbyr

Sunn, bærekraftig og god lunsj. Porsjonspakket til hver ansatt for å unngå matsvinn. Varierende meny fra dag til dag, og ulike valg for standardoppsett. Ulike tilleggsprodukter er også tilgjengelige som supplement til lunsjen.

Eksakte ingredienser er listet opp i våre menyer, og vi merker alle produkter i henhold til 14 merkepliktige allergener. Vi er per i dag ikke pliktige til å merke andre mindre allergener utover dette, men vi tilrettelegger og tilpasser for allergier så langt det er mulig.

1.2 Bestilling og levering

Siste frist for å endre bestilling er kl. 12:00 dagen før levering. Dette gjelder alle dager i uken, med unntak av bestilling til mandag, som har frist fredag 12:00.

Vi bruker eksternt leveringsbyrå som leverer lunsjen til dere mellom kl. 09:00 og 11:15 hver dag. Har det skjedd feil med levering eller dere har spørsmål, er det best å ta kontakt med oss via chat eller kontortelefon (72909005) for raskt svar.

Alle skal få levert lunsj innen 11:30, med mindre annen avtale er inngått og godkjent av oss. Skulle det oppstå vanskelige kjøreforhold på grunn av vær, kø eller lignende, må forsinkelser påregnes.

1.3 Leveringsvilkår

Når du legger inn bestilling på vår plattform, aksepterer og godkjenner du at produktet som er bestilt blir levert til leveringspunktet som er opprettet for den aktuelle bestillingen.

Du må være til stede på oppgitt leveringspunkt for å ta imot produktet. Dersom du ikke er tilgjengelig for å motta bestilling ved levering, kan Lunsjkollektivet levere produktet ved døren. Ved levering ringer vi alltid opp, men dersom svar uteblir 2 ganger, settes leveringen ved døren og bilde av leveransen sendes til kontaktperson. Når produktet er levert på avtalt adresse, vil risikoen for produktet være ditt ansvar.

2. Betaling

Betaling skjer kostnadsfritt ved trekk fra registrert betalingskort i din profil. Bedriften setter selv opp kostnadsfordeling for produktet, ved å fordele kostnad per lunsj mellom bedrift og ansatt.

Dersom trekket ikke går gjennom på betalingskort, sender vi faktura til din registrerte e-postadresse. Vi gjør oppmerksom på at det påløper et fakturagebyr på 10 kr.

Faktura blir sendt ut hver uke til privatpersoner. Bedrifter faktureres to ganger i måneden, midtveis og ved månedsslutt.

Lunsjkollektivet AS forbeholder seg retten til å si opp avtaler både med bedrift og ansatte som følge av utestående betaling.

2.1 Årlig prisjustering

I våre avtalevilkår reguleres priser årlig. Prisregulering for salgspriser skjer med 50 % i henhold til utvikling i SSBs indeks for førstegangsomsetning innenlands, matvarer (tabell 03675) og med 50 % i henhold til lønnsutviklingen mellom NHO Reiseliv og Fellesforbundet. Prisøkning skjer fra 1. mai hvert år. Vi varsler 1 måned før prisjustering om estimert økning. Økt pris vil tilfalle bedriften, men kan etter avtale justeres mellom bedrift og ansatt.

3. Din forpliktelse som kunde av Lunsjkollektivet

Du er selv ansvarlig for at informasjonen du oppgir ved registrering av brukerkonto hos oss er korrekt. Du samtykker til å holde påloggingsinformasjon og annen kontoinformasjon konfidensiell og sikker, og den skal ikke deles med andre.

Lunsjkollektivet forbeholder seg retten til å revidere og endre vilkår fra tid til annen, og kunder plikter å sette seg inn i gjeldende vilkår. Skjer det endringer, vil vi selvsagt gi alle kunder beskjed i rimelig tid og fremheve endringene som trer i kraft. Dette kan for eksempel være endringer i pris og meny.

3.1 Kommunikasjon med kunde

Lunsjkollektivet kan sende ut e-post og tekstmelding til alle kunder med viktig informasjon som gjelder kundeforhold og levering av lunsj. Lunsjkollektivet kan også sende ut e-post og tekstmelding til kunder med relevant informasjon, dersom kunder ikke har reservert seg mot dette.

3.2 Klager og tilbakemeldinger

Vi ønsker å levere en tjeneste som blir dagens høydepunkt for våre kunder. Dersom produktet ikke innfrir, ønsker vi tilbakemelding slik at vi sammen kan komme frem til en god løsning og tilpasse etter behov.

4. Behandling av personvernsopplysningar og personvern

Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med Lunsjkollektivet sin Personvernserklæring

Ønsker du å endre personopplysninger, som leveringsadresse, e-post eller telefonnummer, må du ta kontakt med oss via chat på nettsiden eller sende en e-post til hei@lunsjkollektivet.no

5. Kontaktinformasjon og kundeservice

Lunsjkollektivet gir support gjennom vår kundeservice. Du har tilgang til kundeservice gjennom chat på vår plattform. Alternativt kan du kontakte oss på hei@lunsjkollektivet.no. Vi er tilgjengelige 09:00–15:00 alle arbeidsdager.

Sist endret:

onsdag 01. oktober 2025